Home » دماشومانو اسلام » دماشومانو دنومونو اړوند فقهي مسائل .

دماشومانو دنومونو اړوند فقهي مسائل .

مسئله : عبدالرسول  ، ياعبدالنبي  ، یاامة النبي نوم  اودغه  ډول  نور هغه  نومونه  چي  د  عبداضافة اونسبة  له  الله تعالى پرته  بل  چا ته  كيږي  نوپه دغه ډول  الفاظو كي توهم دشرك شته  نوځكه  ددغه ډول  نومونو ښودل  جائز نه  ده  ،   احسن الفتاوى  ۸ \ ۱۷۴  كه ځه هم ځوك  عبد دخادم  ياغلام  په معنى واخلي  . وفي فتاوی اللکهنوی ص\۴۲۷ لایجوزکل اسم اضیف فیه لفظالعبد ، اوالامة اومایؤدي  موادهما بای لسان کان الی غیر الله صرح به علي القاري في شرح  الفقه الاکبر وقدورد الحدیث بالنهی عن ذلک فی سنن ابي داود وغیره  الی قوله  ولایجوز عبدالرسول   اوبنده رسول  اونحوذلک  . وقال علي القاري  رحمه الله تعالى   ولايجوز نحوعبدالحارث  ولا عبد النبي   ولاعبرة  بماشاع   فيمابين الناس   الخ  مرقات  ۹\ ۱۰۶

وفي الشامي  ۵\ ۲۶۸  ويؤخذ من قوله  ولا عبد فلان منع التسمية  بعبد النبي  الي قوله  والاكثر علي المنع  خشية  اعتقاد  حقيقة  العبودية  كمالايجوز  عبدالدار  الخ  بحواله  احسن الفتاوي  ۸\۱۷۵

مسئله : په  ماشومانوداسي نومونه ښودل  غوره  نه دي  چي هغه  سي  نومونه  نه الله تعالى  دبندګانو په حق  كي ذکر كړي  وي  اونه  رسول الله صلى  الله  عليه وسلم  اونوروصحابه  اوسلفو علماوواستعمال  كړي وي  .  في الهنديه  ۵\۳۶۲  وفي  الفتاوي التسمية باسم  لم  يذكر ه الله تعالى  في  عباده  ولاذكره رسول  الله صلى  الله  عليه وسلم   ولا استعمله  المسلمون  تكلموا  فيه  والاولى  ان لايفعلوا  كذافي المحيط  الخ ومثله في الفتاوی الوالجیه ۲\۳۵۱  ومثله في  فتاو اللکهنوي  ص\۴۲۵

مسئله :  كه څه هم ترټولو غوره  نومونه  عبدالله  اوعبدالرحمن ده   لكن  په  دي زمانه كې غوره داده چي  نورداسي  نومونه په ماشومانو كيږدي  چي  عوام يې   كوچيني كولى  يانيمايې كولى نشي  .

كمافي الهنديه ۵\ ۳۶۲ احب  الاسماء الى  الله تعالى  عبدالله  وعبدالرحمن  لكن التسمية بغيرهذه الاسماء  اولى  لان العوام  يصغرون  هذه الاسماء  للنداء  . هوكه  كوم  ماشوم  په كور كې  يا باهر  په خپل  پوره  نوم   ياديږي  نوبيا ترټولو دغه نومونه غوره دي  . ومثله في الدرالمختاروردالمحتار۹\۶۸۸

مسئله : په ماشومانو داسې  نومونه ښودل  چي  هغه الفاظ په  قرآن كريم كي  موجودوي  جائز دي  لكه  العلي  ، الكبير ،الرشيد ، البديع  اوداسي  نور   .كمافي الهنديه  ۵\۳۶۲ والتسمية  باسم  يوجدفي كتاب  الله تعالى  كالعلي  والكبير والرشيد  والبديع جائزة  لانهامن  الاسماء  المشتركة ويرادفي حق العبادغيرمايرادفي حق الله تعالى كذافي السراجية  الخ  ومثله  في  نفع المفتي  ص\۴۲۴ ومثله في الدرالمختاروردالمحتار۹\۶۸۸

مسئله : دمحمدنوم ښودل  جائز ده بلكه  دغه  نوم  ترنورو نومونو غوره اودډيربركت والا ده  همداراز كه يوڅوك  دغه  نوم  ولري  نو خپل  كنيه نوم  ابوالقاسم  ښودل   هم  ورته  جائز ده  .  كمافي الهنديه ۵\۳۶۲   من  كان اسمه  محمدا  لاباس ان  يكنى  ابا القاسم  لان  قوله  عليه السلام  سموا باسمي  ولاتكنوا بكنيتي  منسوخ  لان عليا رضي الله تعالى  عنه  كنى ابنه  محمد بن الحنفية  ابالقاسم  كذافي  السراجية   الخ  .ومثله في ردالمحتاروالدرالمختار۹\۶۸۹

مسئله :  په  ماشومانو دابوبكر  ،ابو حفصه  ،ابوطلحه  اوداسي نور  كنيه نومونه  ښودل صحيح  اوجائزدي  .كمافي الهنديه ۵\ ۳۶۲ ولوكنى  ابنه الصغير بابي بكر اوغيره  الصحيح انه لاباس به فان الناس يريدون  التفاؤل  انه يصير ابا في ثاني الحال  لاالتحقيق   في الحال كذافي خزانة المفتيين الخ

مسئله : په ماشومانو داسي  نومونه ښودل  صحیح  نه دي   چي  په  معنوي  لحاظ  سم  نه وي  ، یا  یې لفظي  جوړښت  صحیح  نه وي  ، ځکه په حدیثو کې  دداسې  نومونو له ښودلو څخه  ممناعت شوی  .

من کتاب فقه الصغار للاستاذ ابي یاسرعفی عنه

About admin